Demi masa

Saturday, May 5, 2012

love after marriage..(l.a.m)

reupload balik dari blog org hihi.btw memang betul aku nak l.a.m ni..cuma aku belum jumpa orang yang tepat.Bila baca cerita ompuan ni rasa best plak. Indahnya perancangan ALLAH ^_^


1# My Love Story


Praise be to Allah, at the age of 20. I'm already marrried and truth to be told. i NEVER thought i would marry this early with unexpected guy. and my love story would be like this. Early, unexpected, wonderful. Well, it's proven that Allah's plan is the best :)

As many of you know, It's arranged marriage and to be honest, i still wasn't sure about my feelings toward him even the night before my nikah and i was too anxious and worried that i'll never love him. i always pray to Allah that i'll love him the moment I became his wife. Really. I was afraid. Come on,  to marry someone whom you barely knew, sengih pun tak pernah, kalau jumpa pun sekali dengan family family, and you never had any feeling. i meant, deep feeling. dan tahukah anda, sebenarnya aku ada suka orang lain dan dalam erti kata lain menunggu seseorang yang aku dah lama sayang waktu aku diminta untuk berkahwin? perit yang aku lalui, Allah sahaja yang tahu.

Dan aku remaja biasa, aku fikir benda yang sama. Ini zaman moden, bukan zaman dulu, mana ada kahwin pilihan keluarga dan sebagainya. Hati aku memberontak. Hati aku sakit. Tapi aku tak sanggup hubungan dengan keluarga terutamanya mak abah renggang sebab aku memang sangat rapat dan manja dengan diorang. Mungkin aku boleh je nak buat pilihan sendiri. Tapi mungkin jangka masa kejap je aku gembira, lepastu? berkat ibu bapa? orang orang yang aku sayang tak gembira, macam mana aku nak gembira? Dilema. Apa yang aku nak. Apa yang buatkan orang lain gembira.  Beberapa bulan aku lalui waktu yang aku rasa, zaman kejatuhan. Memang nafsu kata ,tak larat hidup dah. Tak larat nak terima semua ni, dengan ada suara suara yang bisik, '' kalau kitorang, kitorang dah lama lari dari rumah." Tak, Aku dibesarkan keluarga yang sempurna bagi aku. Aku Muslim. Aku tak boleh jadi bodoh.

Ya ,memang lamaran dia diterima lepas aku solat istikharah. Memang aku terima sebenarnya demi mak abah. Tapi Allah itu maha besar, maha berkuasa, maha 'cinta'. Mungkin itu yang terbaik. Berkat doa ibu bapa, keluarga kawan kawan & orang ramai, dan aku yakin dengan suara hati, dengan gerak hati Allah kurniakan.

After all the struggles, the pain, on 28th april ; saturday.







At that moment,, my heart beats sooo fast .my hands and my lips are shaking.Dengan sekali lafaz "aku terima nikahnya" . I became a wife to Mohd Soffian Ariff. It was a very sad and touching moment. Especially hearing your abah said, " Aku nikahkan dan aku kahwinkan dikau dengan anakku." ya Allah, Hati aku benar benar sudah dimiliki seorang lelaki bergelar suami." 

Alhamdulillah. I feel good. Alhamdulillah. Excited + Sebak. I cried. Yes i did, my mum did, my grandma did. You know when you started to hug every of your family members and when it comes to your dad and He said, " Abah serahkan awak dekat soffian." Air mata oooh membasahi pipi.

 Abah ♥
Mak ♥

For Allah Sake, This is beyond my expectation. I asked Allah for the best man and the best love story. He gives me the best man for me and the best story I could ever imagine.




Today, I would say, I believe in Love after marriage.  I know, not everyone can get it. But you know, if you love someone, protect the 'love' . Protect the sweetness. If I could ever convince people how amazing it is to actually 'bercinta bagai nak rak.'' after married. it would be nice. I swear to Allah, Girls, protect your dignity,your heart and guys, please protect the girl you love. Please save your love story. Choose someone to marry, not someone for you to only walk around and be happy.  


Tok Imah ♥






 "No matter what,you'll always be our darling daughter. Dunia Akhirat. -Mak & Abah

 terlalu janggal sampai Teragak agak untuk salam sampai kena gelakkan, tapi itu yang manis.
Teragak agak utk pegang, tapi itu yang manis.

I thank Allah for everything. I'm grateful for having families and friends around who never stop supporting me. Yes. Allah is the most loving. my zaman that i told you, ''zaman paling buruk , zaman paling jatuh.'' Maka Allah gantikan dengan kisah cinta yang aku sangat tak sangka. Allah gantikan dengan hidup dan perasaan bahagia yang tak terkata . I know, there will be long way to go but all these, it makes me learn better. I learn better, i can think better. Gembira orang lain mampu buat kita gembira, Bahagia ibu bapa mampu buat kita bahagia, berkat restu dan doa keluarga adalah salah satu kunci terbesar hati kita tenang  dan gembira. Allah knows what you do for yourself and others. Allah knows.

 Tersipu da terlalu malu untuk tenung mata dan senyum,tapi itu yang manis.
If the 'Love' makes you become worse. Let it go. it's hard. Allah knows and He will replace someone better for you. If the Love makes your relationship with family or beloved people worse, turn to Allah for decision, Allah knows the best. If you're in dilemma what you want and what make things better. Have faith in Allah, He knows what you've done.He knows what you've sacrificed. Dan, cinta itu memang perlukan pengorbanan.

and one thing about this is that, Allah saves my heart for someone who deserves it. Allah saves me from facing another heartbroken and that's wonderful because I just can't bear with another heartbroken. Allah is Ar-Rahman & Ar-Rahim. I'm ordinary. I'm not perfect. Proudly to say, I'm 20 and I'm married. Responsibilities increased but 'LOVING' ITSELF IS 'RESPONSIBILTY.'

Thankyou everyone for all the du'a and wishes. for all the support. SubhanaAllah i believe, your du'as,too, make it happened. I forgot how to be in love. Today, I have a husband whom i used to hate, and i think, i just fell in love with him. I'm nur dianah and this is my story.



Me : " Kenapa awak masuk minang saya? "
Him: " Sebab saya jatuh cinta dengan awak & saya tahu awak boleh jadikan saya lelaki yang lebih baik."


Someone who really loves you will show you they want you, will prove that they need you, will remind you they love you. Will put you in the list, " To be in heaven,together,forever."

Sincerely,dena bahrin


No comments:

Post a Comment