Demi masa

Monday, August 22, 2011

Adik-adik! jangan main mercun

Mercun? hurm..Aku agak kurang suka bila dengar bunyi-bunyi mercun ni, sebab yang pertama sekali bila aku dengar bunyi-bunyi mercun nah mulalah aku ter"opocot"! (terkejut2x)...Nasib baik jugaklah aku cuma kata macam tu saja, kalau orang lain mungkin siap memaki lagi.kehkehkeh.. Sepanjang bulan ramadhan ni budak sebelah (anak jiran) aku memang tak miss main mercun. Hurm petang-petang balik sekolah main mercun, lepas berbuka puasa main mercun, lepas terawih sambung lagi main mercun... Nasiblah anak orang kalau adik aku atau anak saudara aku tadi dah lama aku membebel..haha... Semalam, dipendekkan cerita budak-budak ni masuk rumah aku bermain-main la mulanya. Jadi aku pun apa lagi mula la borak-borak dengan mereka. Tanya itu tanya ini. Lepas tu si abang ni mulalah cerita fasal mercun..oh yalah budak-budak kecil aku layan saja. Adik dia pun tak nak kalah nak jugak ceritakan kehebatan dia main mercun siap nak tunjuk depan aku ni kehebatan dia main mercun. Tapi aku kata taknak, lepas tu siap takutkan diorang dengan gambar di bawah...




MUAHAHAHAHA.....budak-budak tu gegar-gegar menggigil tengok gambar tu, si abang siap cebik bibir, yang si adik pula siap genggam kedua-dua tangannya gegar-gegar lagi tu...hahaha. Lepas tu tanya  macam-macam dengan aku macamlah aku ada time tu masa gambar ni diambil...heheh...Aku siap kata lagi macam ni...

"Ha...cuba kamu tengok  budak ni main mercun sampai terkeluar tulang-tulang tangan dia. Siap boleh buat sup tulang lagi... mo main mercun lagi nda lepas ni"? 

Lepas tu diorang terkebil-kebil tengok gambar tu..ngehngehngeh.. Aku sendiri nda sanggup tengok lama-lama... Ngeri jugak aku tengok... Lepas tu budak-budak ni macam x nak pulang sebab terpana tengok gambar tu. Hujung-hujung aku kata macam ni 

(ayat macam nenek upin ipin..hahaha..)
"main mecun tu boleh tapi jangan sampai jadi macam ni sudahla kan. Nanti kamu x dapat  beraya..kan susah. Nak duit raya pun tak boleh, makan kuih raya tak boleh, macam-macam pun tak boleh."

.. Bila macam tu baru budak-budak ni gerun nak main mercun...haha, padan muka kamu..haha(ketawa jahat). 

p/s :~ Aku x suka mercun crazy bang tu..eee

No comments:

Post a Comment